Foreningen holder til i Industriens Hus, Stengade 51, sidehuset, 3000 Helsingør. Industriens Hus ejes i dag af Håndværk- og Industrifond 2000 Helsingør som forestår udlejning og administration.

Industriforeningen varetager politiske og erhvervsmæssige interesser for godt 4000 arbejdspladser i Helsingør og omegn. Vi sætter dagsordenen gennem gode relationer til vores lokale politikere og en aktiv rolle i det offentlige rum. Sideløbende med dette afholder vi kurser, foredrag og virksomhedsbesøg på lokale og udenlandske virksomheder. Det styrker medlemmernes netværk, og giver inspiration til mere rentable og innovative virksomheder.

Vores konkrete mål er:
…at være synlige i det offentlige rum.
…at inspirere vores medlemmer gennem kurser, foredrag og virksomhedsbesøg.
…at styrke netværk og samhandel mellem vores medlemmer.
…at påvirke politikerne til fordel for bedre erhvervsvilkår.
…at informere vores medlemmer om markedstrends og lovmæssige ændringer.
…at understøtte vores unge medlemmers videreuddannelse i Danmark og udlandet.
…at påvirke de lokale erhvervsuddannelser så de matcher erhvervslivets krav.
…at øge vores medlemmers omsætning - bl.a. gennem "Det almindelige danske vare- og industrilotteri" (link)

Enhver der er fyldt 18 år, og som har tilknytning til erhvervslivet, kan optages som medlem af foreningen.
Foreningen oprettede i 1904 "Industriforeningen for Helsingør og Omegns Hjælpefond" som uddeler legater i henhold til fondens bestemmelser.

h kommunehvaerklogoudviklingnordvare lotshop-city-logo

Telefon / Fax : 4921 0277